Jak vybírat svatební dodavatele – HUDBA

Koho vybrat a kdy poptat, na co se ptát?

Dilema!!! Ihned po přidaní poptávkového statusu ve svatebních skupinách na fejsbuku vám vyběhne 48 upozornění od profíků, beremese je plné prázdných profilů, google vychrlí tuny informací. Ale JAK v tom nepřeberném množství najít to pravé pro vás? Čtěte níže. A hlavně, NO STRES, je to „jen“ svatba. . . NE! Je to vaše svatba!

Tady je pár užitečných rad, díky kterým vyberete dobře. Nelze to zaručit na 100 %, ale rozhodně vám to může jen pomoct.

Hledejte včas

Kvalitní dodavatelé jsou zabookovaní často více než rok dopředu – toto platí zejména pro letní svatební termíny. Takže si hned po rezervaci místa zajděte na matriku a pusťte se do hledání. Hlavní je hudba a kameraman/fotograf, případně koordinátorka. Pokud plánujete zimní svatbu, stačí často půl roku předem.

Kvalitní dodavatelé mají plné termíny velmi rychle. Občas se stane, že na poslední chvíli vypadne termín a profík má volno (štěstí 😊). O těch, co mají volných mnoho termínů se dá pochybovat, ale nemusí to nutně znamenat, že nejsou kvalitní. O kvalitě si řekneme níže.

Kde hledat?

Začněte na Googlu, on ví všechno. Když už vám vyjedou výsledky vyhledávání, nebojte se rozkliknout Google reference. Ne/spokojení klienti se o své zkušenosti velmi rádi dělí. Obzvláště v Česku. Čtěte!

Zabrouzdáte-li na portál Beremese.cz, najdete také spousty profilů hudebníků a umělců. Nezapomeňte však, že jen pár z nich se o svou prezentaci opravdu stará. Nemá příliš význam prohledávat profily, které mají 10 let staré fotky. Jejich uživatelé si kontinuálně platí profil profesionála ze zvyku, a to docela dost vypovídá i o jejich flexibilitě. Zdrojem těchto informací je přímo online content a komunitní managerka Beremese – Barbora Babicová, která jen potvrzuje, že mnoho dodavatelů zanedbává komunikaci s klienty.

Jedním z nejvíce používaných vyhledávačů informací se stal Facebook, kde se můžete přidat do stovek svatebních skupin a bazárků. Najdete tady rady a inspiraci, počítejte však i s tím, že na vás vyskočí denně spousta upozornění a oznámení, nabídek a soukromých zpráv. Svého dodavatele zde můžete najít. Doporučujeme však ověřit si nejen jeho facebookový profil, ale zapátrat po informacích i mimo sociální sítě.

Zeptejte se na svatebním místě, kde se budete brát. Oni pořádají svatby často, střídají se u nich různí dodavatelé, vědí, kdo zábavu rozproudil a svatebčany bavil a kdo je unudil k smrti.  Jednou se nám dokonce stalo, že svatební manažerka jednoho místa nám na schůzce řekla, že se ptá snoubenců, jakou mají hudbu. A když oni zmíní jistého dodavatele, tak jim to rozmlouvá, co může, protože 3 svatby před nimi se společensky unavil a nálepku „profík“ rázem ztratil. Proto pátrejte po referencích u více zdrojů.

Nejlepší možností, kde najít svého dodavatele je osobní zkušenost. Buď jste byli na svatbě, kde kapela/DJ/instrumentalista/cimbálovka hráli a líbili se vám, nebo vám je doporučili známí. Tato forma je jedna z nejlepších. Avšak nezapomeňte, že se může stát i to, že vašim známým lidsky dodavatel seděl, no vy si rozumět nebudete. Tak si raději sjednejte osobní schůzku předem.

Rozhodně chtějte tohle

Pokud jste už předvybrali na googlu, sítích, či z osobního doporučení, kontaktujte svého profíka a ptejte se! Každý dodavatel, který své podnikání myslí opravdu vážně je vám k dispozici a není mu cizí slovo klientský servis. Chtějte fotky jeho techniky/nástrojů, vybavení stage, chtějte ukázky jeho práce, kde si o něm můžete najít podrobnosti, ptejte se na zkušenosti. . .

Otázky, na které musí zaznít odpověď, než si dodavatele závazně zarezervujete:

Kapela:
jaký je jejich repertoár/ žánr/ rozsah?
– jak dlouhé odpočinkové pauzy si dělají?
– kolik členů má kapela?
– jak velký prostor budou potřebovat?
– jaké / zda mají časové omezení, do kdy hrají?
– zda budou i moderovat průběh večera/ svatební hry apod.
– zda mají i světla k osvětlení tanečního parketu
– fakturace/ smlouva

DJ:
– jaké je jeho technické vybavení
– světla, zvuk, stage
– moderování? (DJ bez mikrofonu na svatbu/akci prostě nepatří!)
– fakturace/ smlouva
– reference, ukázky, mixy, fotky
– zda má nějaké hudební omezení nebo hraje všechny žánry? (správně by měl hrát to, co si přeje klient, a nikoliv vás pouze informovat o tom, že on je profík a ví, jak se to má dělat nejlépe)
– kdy proběhne před svatbou osobní schůzka či videocall
– pro jistotu se zeptejte, jaké má řešení v případě, že u něj nastane nenadálá událost a nebude moct přijet na vaši svatbu- měl by vám umět navrhnout řešení či vyrovnání

Instrumentalisté:
– zda mají elektronické nástroje (pokud sníte o živé hudbě, chtějte opravdu živou hudbu)
– zda jezdí na svatbu sólo/duo… kolik členů
– zda můžou poskytnout ukázky své práce nejlépe video
– jaký mají repertoár, případně zda jsou schopni nazkoušet novou písničku na obřad?
– smlouva/fakturace

U instrumentalistů upozorňujeme na komunikaci. Nezapomínejte – jsou to umělci, hudebníci. Občas bývají velmi zaneprázdněni, a tak jim trvá, než se ozvou 😊. Trpělivost!

A to nejdůležitější nakonec! CENA a KVALITA

O cenách českých svatebních dodavatelů a jejich kvalitě by už měl někdo konečně natočit telenovelu! No… to byl jen krátký povzdech. Pojďme k věci. 

Není pravidlo, že levný je nanic a drahý je nejlepší. Také to však není lež.

Cena se odvíjí od:

  1. Co daný hudebník či DJ umí – pozor, neplést s tím, že má za sebou 10, 20, 30, 100 let zkušeností
  2. Času, který, hudebník hraje (minimálně od začátku produkce), u instrumentalistů je většinou stanoven pevný ceník např. za obřad, jelikož obřady jsou zpravidla časově stejně dlouhé (civilní).
  3. Na jakém místě se svatba odehrává – tedy dopravné
  4. Kolik techniky je potřeba pro ozvučení atd.
  5. Profesionál přiveze s sebou kvalitní techniku a komunikuje s klienty s dostatečným předstihem před svatbou, je jejich hudebním poradcem. Projde s klienty celý harmonogram a případně doporučí či navrhne racionální změny dle svých zkušeností.

Co je moc/málo?

Tohle je velmi individuální. Pokud se bavíme o instrumentalistech dohromady s kapelou a DJ, tak nelze srovnávat. Instrumentalisté jsou ti, kteří mají většinou vystoupení, nehrají celý večer/odpoledne. Často jsou přítomni pouze na obřadu. Proto jejich cenová relace je v řádu tisíců. Na druhou stranu kapela má několik členů, nástrojů. Tato hudební produkce je určitě v řádech desetitisíců. No a u DJ je to individuální. Kvalitní DJ vám určitě neřekne, že za 12 hodin produkce si vezme 4000, protože svou práci dělá rád a je šťastný, že vám může dělat radost. Naopak, opravdový profesionál investuje do svého vybavení, vzdělává se (např. kurzy moderování), mnohdy dělá marketing, domlouvá si s klienty osobní schůzky, na akci se připravuje atd… Toto vše pak musí zohlednit i u cenotvorby.

Víme, že v současné době není lehké vybrat svatebního dodavatele, na kterého s můžete opravdu spolehnout. Dát někomu důvěru, že bude zodpovědně součástí vaší svatby není jen tak. O to více apelujeme na výběr. Dejte si čas, udělejte kafe nebo čaj, nalijte sklenku vína a projeďte si všechny výše zmíněné zdroje informací. Ve svatební den se vám váš čas investovaný do správného výběru zúročí a budete spokojeni vy, vaši hosté i dodavatel, který si to s vámi užije. 

Je mnoho dalších námětů na otázky, mnoho upozornění, na co si dát pozor a čemu se vyhnout a vy máte (snad) jen jeden pokus, kdy si vybíráte svatební dodavatele. Držíme vám palce.

Hodně štěstí!

PS: Můžete dále hledat, nebo nezávazně poptat DJ od nás:

Abychom mohli akci připravit co nejlépe, potřebujeme si s Vámi zavolat. Neradi věštíme z křišťálové koule. Děkujeme
Zpracování osobních dat
Vyplněním Vašich osobních údajů se KV-PRODUCTION / Petr Knap, Chalupníkova 1234/1, 700 30 Ostrava - Zábřeh., IČ 03629643, stane správcem Vašich osobních údajů. Z právního titulu plnění smlouvy evidujeme Email, Jméno, Příjmení, Telefon, po dobu trvání pracovněprávního vztahu. Tyto údaje zpracováváme za účelem evidence zákazníka / firmy. Z právního titulu oprávněného zájmu evidujeme Email, Jméno, Příjmení, Telefon, 2 roky. Tyto údaje zpracováváme za účelem založení a zatřídění zakázky.